Klaaby's Køreskole

E-Mail: klaabys.koereskole@gmail.com  - Tlf.: 50 49 83 22

© 2024 - Klaaby's Køreskole
Når du starter et undervisningsforløb til personbil hos Klaabys Køreskole, begynder vi altid i teorilokalet, efterfulgt af de første praktiske øvelser på vores manøvrebane. Vores manøvrebane er en lukket bane, der sikrer en tryg og fokuseret indlæring af de grundlæggende kørefærdigheder.

Efter at have gennemgået hver enkelt manøvre i teorilokalet, fortsætter vi med at øve dem ude i trafikken. Vores undervisning er designet, så du gradvist udfordres med sværere øvelser, når de tidligere er mestret tilstrækkeligt.

Til sidst vil du blive introduceret til vores køretekniske anlæg, en stor lukket bane med glatte veje, hvor du vil blive trænet i bremseøvelser, undvigemanøvrer m.m.

For at opnå kørekort er der nogle betingelser, du skal opfylde:

Du kan tidligst begynde med øvelseskørsel på vej 3 måneder før
  din 17-års fødselsdag.

Teoriprøven kan tidligst afholdes 1 måned før din 17-års fødselsdag.

Den praktiske prøve kan tidligst afholdes på din 17-års fødselsdag.

Før du kan tilmeldes teoriprøven, skal du have en lægeattest, et foto samt
et førstehjælpsbevis.

Ved teori- og praktisk prøve skal du medbringe et gyldigt pas.

Ifølge loven kræves følgende undervisning:
29 lektioner teori. 4 lektioner på manøvrebane. 16 lektioner på vej. 4 lektioner på køreteknisk anlæg.

Hver lektion varer 45 minutter, og undervisningen strækker sig over mindst 14 undervisningsdage.
Kørekort til personbil